marți, 24 ianuarie 2012

Jurnal

Fabulosul sistem juridic englez ! Dacă sapi în incompetența britanicilor, în pătura sedimentară ( unde sunt mai orientali decât noi ) sfârșești prin a-ți rupe cazmaua în roca lui tare. Cultura britanică cu specificitatea ei neoprotestantă ( tendința societății de a se auto-organiza într-un număr imens de asociații de voluntariat și comunități) a fost ( și e ) motorul instituțiilor democratice și al economiei. Prin colonizare, americanii l-au importat direct de la sursă. Asta face toată diferența specifică între liberalismul democratic nord-american și cel sud-american. Primii, au cultivat sistemul juridic englez, ceilalți, deși guvernați tot de o democrație liberală ( Mexic, Brazilia, Argentina, Chile) au rămas tributari unei tradiții imperiale catolice ( Spania și Portugalia) hegemonice și centraliste ( statul și biserica ) Nasol !


Îmi cumpăr de la Poundland :( celebrele magazine unde orice produs costă o liră) "Ezra Pound's Chinese Friends", un soi de epistolar ( din fericire, scris în engleză ) Surprins ( cât se poate de plăcut) că absolut toate produsele costă chiar o liră. La noi (în faimoasele magazine similare cu preț unitar) orice produs de 6 lei, costă 10.
Mă rog, în România până și matematica e mioritică!


O sticlă de Jack mă ține o săptămână. Dumnezeule, unde am ajuns !


Desfrâu cu seriale din Family Guy: pure delight !

Azi m-am gândit la: Dida Drăgan, Umberto Eco, Mihail Sebastian, Răz, Prodanii, Vali, etc.

Un comentariu:

Anna spunea...

si unde erati inainte, tu si domnul J. ?