sâmbătă, 3 decembrie 2011

Jurnal

Seară londoneză în Soho area( cartier de fițe, zgomotos, îngrămădit, ticsit de lume și pulsând orbitor ca un pom de crăciun) De fapt, tot orașul nu mi s-a părut altceva decât un uriaș Christmas tree, clipocind de lumini, încărcat de miresme și rumori. După săptămînile de recluziune (zile-n-șir de lucru domestic, abrutizante, fără memorie) ieșirea a venit ca o binecuvântare. Cina la Sarastro - pe Drury Lane street - în cochetul și uber-culturalul Covent Garden - unde am halit somon file și-am ascultat acordurile unor lăutari unguri (vreo zece tipi rubensieni și tuciurii, îngrămădiți toți, ca o echipă de rugby, pe 2 metri pătrați). Grăsunul de lângă mine (cu obrajii cei mai cărnoși) absolut savuros în seriozitatea (și semi-inutilitatea) lui prețioasă! Preț de o jumătate de ceas, cât (i-)au lălăit confrații, n-a făcut altceva decât să scuture de zor, impasibil și absent, o drâmbă... Apoi, seară latino pe Frith Street, la Ronnie Scots. David ( amicul meu irlandez, curtenitor, bonom și mototol) foarte fericit ca i-am făcut lipeala cu T.,cumpărându-ne, necontenit, amândurora, cocteiluri...Am stat vreo două ore tolănit într-un scaun chippendale ( evident, fără să mă ridic și să dansez) îmbătăndu-mă pedant - undeva în spatele salonului - și belindu-mă de acolo, din semiobscuritatea lubrică a încăperii, ca o fantomă voyeuristă și blazată, la umbrele unduitoare de lângă scenă. Starea asta pur-contemplativă, luminile difuze, aerul conspirativ al locului, picolii cu cămașă neagră și bretele roșii, TOTUL, mi-a făcut tare bine. S-a cântat, evident, live. Lume pestriță ( tineri și cupluri posmogite de sexagenari nostalgici, cu o nu știu ce prospețime contrastantă în gesturi) dansând, laolaltă, pe ritmuri latino...Mi-a rămas pe retină imaginea acelei blonde cu părul despletit și bluză-albă flaușată, dansând psihedelic, cu umerii dezgoliți, un amestec de erotism și delir mistic în mișcări, ceva a la Janis Joplin altoit cu Florence and the Machine...Când am ieșit pe Oxford street, târziu după miezul nopții, ploua mărunt și monoton, ca într-un film de pe TCM...


...

Niciun comentariu: