luni, 5 ianuarie 2009

un amanunt

Am - cred - mai bine de o jumătate de an de când scriu pe la redacţiile ziarelor centrale şi regionale căutând " o colaborare" sau un post de redactor. Asta daca nu mai pun la socoteală anii furioşi ai adolescenţei când scriam revistelor literare. (ani infinit mai romantici, mai " aşezaţi", când, uneori, aveai surpriza ca un redactor să te sune el, subit, acasă)
Astăzi, cu câteva excepţii , nimeni nu mi-a răspuns. Şi cred că am scris zeci, dacă nu sute de astfel de misive. Poşta redacţiei, o rubrică devenită instituţie în anii interbelici şi în comunism ( am câteva almanahuri vechi cu răspunsuri savuroase date tinerilor "necunoscuţi" precum nichita stănescu sau mircea nedelciu) la ora actuală, practic, nu mai există. ( doar dilema şi românia literară mai păstrează o minimă relaţionare cu cititorul aspirant)
Se prea poate ca propunerile pe care le fac nubilii pretendenţi, textele trimise, să fie, eminamente, imbecile, improprii, ridicole, contrare politicii editoriale, etc. Ce mi-e cu neputinţă să înţeleg e însă elementara lipsă de reacţie a redacţiilor sau a persoanelor vizate ( foarte multe vedete media, cu profile de mucava şi alură de nemuritori) Duc dorul unei "ipocrizii etice" în care destinatarul să-mi răspundă scurt. Orice, nu importă cât de convenţional o face. Aş avea sentimentul că epistola mea nu se pierde într-un vid al nepăsării absolute, al ignoranţei totale, ci că întâlneşte în traiectoria ei destinatarul şi implicit "o conştiinţă".
Pe când eram student la filozofie mi s-a întâmplat să adaug pe lista de messenger id-ul unui profesor pe care-l preţuiam. M-a şters instantaneu. Furios m-am logat pe al id, l-am adăugat cu repeziciune şi i-am tastat rapid ( ştiind că mă va şterge din nou)următoarea frază " Vedeţi domnule profesor, aşa procedăm şi în "cunoaştere" respingem a priori orice lucru care nu ni se pare familiar". Cred că a fost foarte surprins de reacţie şi de text, dovadă că, preţ de câteva secunde bune, n-a scris nimic. Apoi, într-un târziu, profesorul de metafizică a tastat scurt: Aşa este, aveţi dreptate" După care m-a şters din listă.

Niciun comentariu: