sâmbătă, 27 decembrie 2008

bun venit în gura...mătii !

Sarbatorile de iarnă ar trebui să ne facă mai buni, mai frumoşi, mai umani. Cetina tot mai verde a bradului, misterul lui moş Crăciun, beteala aurie, globurile multicolore, bucuria copiilor, zâmbetul lor naiv care ne bucură sufletele, toate astea se amestecă în fiinţa noastră şi ne aruncă peste timp în vremea când noi înşine eram copii...bla-bla-bla...n-aţi vomitat încă ? Cam aşa scrie Tucă. De fapt, ăsta e Tucă. Tucă nostalgicul, tristul, manieristul, tern-eternul, veşnicul refugiat în metaforă şi sintaxă. L-am văzut la emisiunea "în gura mătii", ediţie specială, cu Mircea Badea şi mi-am amintit cât de mult mă distra, pe vremuri, când îl vedeam împiedicându-se penibil în propriile fraze şi (pre)judecăţi. Tucă, după opinia mea, e prototipul parvenitului în jurnalism: incult, schizoid, plin de importanţă, un soi de receptacol al tuturor clişeelor posibile, mimetic până la auto-anulare şi mai plat ca apa plată. Cu toate astea mi-e cu neputinţă să mă enervez pe el. Poţi, oare, urî un măscărici? Mă distrează, mai cu seamă când se "înfurie" cu aerul lui de "om serios" şi plin de importanţă...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Mi-a placut mult. Am citit si comentariul la madlene, foarte, foarte misto. Imi place mult cum scrii. A propos de Tuca, tii minte cand nu putea sa-si faca talk-show-rile pe Antena1 si il chema in ajutor pe CTP care dintr-o solidaritate pe care n-am inteles-o niciodata il sprijinea in actul jurnalistic. Cu toate performantele deosebite ale CTPului Tuca tot nu se putea excita, sau nu i se scula ascutisul mintii, nu stiu, fapt e ca ramanea inhibat, cu o gura incleiata, trist tot timpul emisiunii, privind neputincios la dexteritatea cu care CTP tot schimba pozitiile intelectuale. Stiu ca acele emisiuni jalnice l-au avut tot timpul ivitat pe CTP si Tuca vorbea mai putin si mai prost decat vorbeste Dan Diaconescu in direct (cu care de altfel impartaseste o origine si o ambitie comuna)

Nihilistul spunea...

@ draga horia,
iti multumesc mult pentru aprecierile magulitoare, esti foarte dragut. Cat priveste "inconturnabilul" Tuca, ai dreptate: nimic nu-l intristeaza mai mult decat inteligenta si talentul celorlalti. Cu exceptia acestor doua calitati, are tot ce isi doreste -;)